آیا بهتر است آرتروز زانو جراحی شود؟


آرتروز زانو (OA) می تواند بر هر حرکات شما مثل راه رفتن ، بالا رفتن از پله ها ، حتی نشستن یا دراز کشیدن تأثیر بگذارد. جراحی می تواند به تسکین درد کمک کند ، اما پزشکان تقریبا همیشه توصیه می کنند که ابتدا گزینه های درمانی دیگری را انجام دهند. روشهایی که قبل از جراحی توصیه می شوند، شامل موارد زیر است:

  • داروهای خوراکی : گزینه های بدون نسخه داروها شامل استامینوفن (تیلنول) و همچنین داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) مانند ایبوپروفن (Advil ، Motrin) یا ناپروکسن (Aleve) هستند. NSAID ها با التهاب مبارزه می کنند. NSAID های قوی تر با نسخه در دسترس هستند.

  • کرم یا پمادهایی که استعمال می شوند : اشکال مختلفی برای درمان وجود دارد که می توانید بدون نسخه از داروخانه تهیه کنید.

  • داروهایی که به مفصل تزریق می شوند : تزریق کورتیکواستروئید که به آن کورتیزون نیز گفته می شود ، با التهاب مبارزه می کند و می تواند درد را سریع تسکین دهد. تزریق اسید هیالورونیک باعث تقویت مایع طبیعی مفصل می شود. ممکن است دو تا 6 ماه طول بکشد تا اثرات این تزریق احساس شود.

  • ورزش و فیزیوتراپی : فیزیوتراپی نیز می تواند به درمان کمک می کند. یک فیزیوتراپ می تواند برنامه را برای شما طراحی کند و ببیند آیا به بریس های پشتی ، اسپلینت یا عصا احتیاج دارید. اگر نیاز به کاهش وزن دارید ، رژیم غذایی و ورزش می تواند به شما کمک کند.

  • کاهش وزن : هر مقدار وزن شما بیشتر باشد، فشار وارده بر زانو نیز افزایش می یابد. اگر سرانجام به عمل جراحی تعویض زانو احتیاج دارید ، در صورت کاهش وزن اضافی شانس موفقیت شما بسیار بیشتر است.

  • مکمل های غذایی : برخی افراد گلوکزامین و کندرویتین را برای OA مصرف می کنند. مطالعاتی در مورد چگونگی عملکرد آنها نتایج مختلط داشته است. مکمل دیگری به نام SAMe نشان داده شده است که داروهای تسکین دهنده درد بدون نسخه نیز کار می کند و ممکن است عوارض جانبی کمتری داشته باشد. البته کار طولانی تر است. قبل از شروع مصرف هرگونه مکمل ، حتی اگر طبیعی هستند ، به پزشک خود بگویید تا بتواند عوارض جانبی را بررسی کند.

جراحی آرتروسکوپی

در این نوع جراحی ، جراح یک لوله نازک با یک دوربین ریز در انتها از طریق یک برش کوچک در پوست شما وارد می کند تا قسمت داخلی زانو را مشاهده کند. جراح می تواند غضروف آسیب دیده را از بین ببرد. پوششی صاف که از استخوان های موجود در مفصل محافظت می کند.

بیشتر افراد می توانند چند روز بعد به فعالیتهای معمول خود برگردند. بهبودی معمولاً دردناک نیست. جراحی آرتروسکوپی ممکن است باعث تسکین کوتاه مدت از درد شود و احتمالاً عمل جراحی پیچیده تری را به تاخیر بیاندازد.

جراحی تعویض زانو

اگر همه گزینه های دیگر درمان پوکی استخوان را امتحان کرده اید و هنوز هم درد زانو دارید ، پزشک ممکن است جایگزینی زانو را پیشنهاد کند. این کار می تواند به کاهش درد شما کمک کند و توانایی حرکت شما را بهبود بخشد.

جراحی تعویض زانو شامل از بین بردن تمام یا بخشی از مفصل زانو و تعویض قطعات آسیب دیده با مفصل مصنوعی است. این نوع زانو ها از فلزات و پلاستیک ساخته شده اند. بهبودی کامل ممکن است ماه ها طول بکشد، اما تسکین می تواند سالها یا حتی یک عمر طول بکشد.

اگر ممکن است زمان انجام جراحی تعویض زانو زمان بر باشد:

  • درد شدید زانو که فعالیتهای روزانه شما را محدود می کند

  • درد زانو متوسط ​​یا شدید هنگام استراحت ، روز یا شب

  • التهاب و تورم طولانی مدت زانو که با استراحت یا علائم بهبود نمی یابد

  • درد حتی با مصرف NSAID یا تسکین نمی یابد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.