عکس فیستول مقعدی برای تشخیص سریع تر این بیماری

مشاهده عکس فیستول مقعدی ساده ترین راه برای تشخیص سریع تر این بیماری است. فیستول مقعدی به ایجاد یک راه یا اتصال غیر طبیعی مابین دو عضو از بدن گفته میشود.

سطح داخلی روده دارای تعدادی غدد است. این غده موادی را به داخل روده ترشح می کنند. اگر به هر دلیلی ورودی این غدد مسدود شود.  آبسه های مقعدی شکل می گیرند. در اغلب موارد این آبسه های مقعدی هستند که عامل این بیماری می شوند. در واقع عدم درمان این آبسه ها به مدت طولانی باعث این بیماری میشود.

با دقت در عکس فیستول مقعدی می توان سرخی، التهاب و تورم را کاملاً واضح مشاهده کرد. البته علت فیستول می تواند عوامل بسیاری باشد. به طور مثال ابتلا به بیماری کرون روده، کیست مویی و بیماری های مقاربتی خطر ابتلا به این عارضه را افزایش می دهند. بهترین راه درمان این بیماری درمان فیستول با لیزر است.

این بیماری بسته به اینکه مسیر فیستول از کدام عضله عبور کرده به انواع مختلفی تقسیم میشود. علائم این بیماری شامل درد، خونریزی، خارش، سوزش، ترشحات عفونی و بد بود از زخم و …می باشد.

فیستول مقعدی

عکس فیستول مقعدی و آبسه

عکس فیستول مقعدی و آبسه

بیشتر مردم گمان می کنند، فیستول مقعدی و آبسه یک بیماری هستند. در حالی که تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند. آبسه تجمع عفونت در زیر پوست است، در حالی که فیستول به ایجاد مجرایی غیر طبیعی در اثر عفونت گفته می شود. تنها ارتباط این بیماری ها، این است آبسه علت فیستول شناخته میشود.

پیشروی عفونت و بی توجهی به درمان آن در طولانی مدت علت این بیماری است. با توجه بیشتر به عکس فیستول مقعدی و آبسه می توانید بهتر این مطلب را درک کنید.

تصاویر فیستول مقعدی بعد از عمل

صاویر فیستول مقعدی بعد از عمل سنتی و لیزر

فیستول مقعدی با روشهای مختلفی درمان میشود. البته که میزان تاثیرگذاری این روشها با هم برابر نیستند. در ضمن امکان رفع بیماری با استفاده از روشهای خانگی و دارویی وجود ندارد. تنها راهکار این است که با جراحی این مسیر ایجاد شده را ترمیم کنند.

برای درمان می توان از روشهای مختلفی استفاده نمود. این روشها از ترمیم با نخ تا جراحی و درمان لیزری متفاوت هستند. جراحی سنتی که در گذشته انجام میشد، عوارض بسیاری را به همراه داشتند. بیمار مجبور به تحمل درد شدید و خونریزی بود و در بهترین حالت نیاز به مرخصی چند هفته ای برای ترمیم زخم بعد از جراحی داشت.

اما امروزه لیزر، جایگزین روشهای جراحی شده است. لیزر در کمتر از یک ساعت و بدون نیاز به بیهوشی این بیماری را رفع می کند. در ضمن با انجام لیزر نیازی به تحمل مشکلات و عوارض بعدی آن نظیر درد، خونریزی، عفونت، تحمل بی اختیاری و … نیست. به علاوه دوران نقاهت بعد از جراحی بسیار کوتاه تر است.

http://tablosazi125.monoblog.ir/post-27.html
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.