مزایای درمان بواسیر با لیزر

بواسیر زائده ای گوشتی است که در اثر گشاد شدن یا تورم عروق مقعدی ایجاد می شود. ممکن است این زائده در داخل مقعد و یا خارج از آن باشد. بسیاری تصور می کنند، این زائده با درمان های خانگی برطرف میشود، اما این تصور کاملاً  غلط است. این رگ آسیب ترمیم نمی شود و برای درمان می بایست این عروق را برش و  از مقعد خارج کنند.

لیزر چند سالی است که جایگزین جراحی های سخت شده و با جای تیغ جراحی، زائده بواسیری را برش می دهد. به این ترتیب آسیب کمتری به مقعد وارد شدن و فرآیند بهبودی سرعت می یابد. از طرف با این روش بیمار درد و خونریزی کمتری را تجربه می کند. مهمترین مزیت های درمان هموروئید با لیزر به این شرح است:

  • بدون احساس درد و یا خونریزی های سنگین
  • درمان سریع در مطب پزشک که جزء درمان های سرپایی محسوب شده و کمتر از یک ساعت به طول می انجامد.
  • بدون نیاز به پانسمان یا تامپون
  • کاهش خطر عفونت به دلیل خاصیت ضد عفونی کنندگی لیزر
  • درمان قطعی بدون احتمال بازگشت بیماری
  • کاهش دوره نقاهت پس از درمان حداقل به یک سوم جراحی
  • رفع آسیب های پس از جراحی نظیر به جای ماندن اسکار زخم
  • روشی ایمن
  • دقت بالا و جلوگیری از وارد آمدن آسیب به مقعد
  • مناسب برای انواع های بواسیر های داخلی و خارجی
  • بدون نیاز به دریافت بیهوشی
منبع : www.talab.org


بهبود درد بواسیر با این روشها

اگر می خواهید درد بواسیر خود را سریعاً تسکین دهید، یکی از روشهای زیر را انتخاب کنید :

درمان بواسیر با لیزر

درمان بواسیر با لیزر بهترین روش برای درمان این بیماری است زیرا درمانی سریع و فوری به حساب آمده که هیچ از مشکلات و عوارض سایر روشهای درمانی را به دنبال ندارد.


برای درمان قطعی این بیماری لازم است، موضع متورم و عروق بواسیری به طور کامل حذف شوند. در این روش به جای استفاده از تیغ جراحی از اشعه لیزر برای برش و قطع ناحیه آسیب دیده استفاده می شود. از آنجایی که لیزر انتهای اعصاب آسیب دیده را ترمیم می کند، بیمار برخلاف روشهای جراحی درد شدید و یا خونریزی سنگینی را تجربه نخواهد کرد. از طرفی دیگر با لیزر بافت بیشتری از بواسیر از بین می رود، در نتیجه احتمال عود مکرر نیز وجود ندارد.

لیزر به عنوان روش سریع و فوری نیز شناخته شده است، زیرا که درمانی سرپایی بوده و معمولاً در کمتر از نیم ساعت انجام می شود. همچنین لیزر به سرعت بافت آسیب دیده را ترمیم خواهد نمود و دوره نقاهت را حداقل به یک سوم کاهش می دهد.

لیزر عوارضی را به همراه ندارد، اما از مزایای آن می توانیم به این موارد اشاره کنیم :


-      درمان سریع و سرپایی

-      بدون خونریزی یا احساس درد

-      کاهش خطر عفونت و التهاب

-      درمان قطعی

-      مناسب برای انواع بواسیر داخلی و خارجی

-      ایمن و بدون خطر

-      هزینه مناسب

مراکز درمانی هموروئید بسیاری در کشور هستند و دکتر بیژن عابدیان متخصص درمان سریع بواسیر یکی از با تجربه ترین پزشکان بوده و مرکزی مجهز در حوزه تخصصی لیزر درمانی در تهران را چندین سال است که راه اندازی کرده اند و میتوانید بصورت رایگان از مشاوران این مجموعه راهنمایی بگیرید.

کش لاستیکی یا رابربند


دیگر روشی که به سرعت و سرپایی این بیماری را درمان می کند؛ رابربند است. در این روش که سرپایی و تحت بی حسی انجام می شود، با استفاده از ابزاری مخصوص کش لاستیکی بر پایه هموروئید بسته می شود. هدف از این کار از بین بردن بافت متورم با قطع خون رسانی است. با بسته شدن کش لاستیکی خون رسانی در بافت هموروئیدی قطع شده و پس از طی چند روز بافت خشک شده و از مقعد دفع می شود.

 

معمولاً بیمار در طی درمان درد شدیدی را احساس نخواهد کرد، اما در برخی مواقع پس از بسته شدن کش بیمار دردی را احساس کرده که با مصرف مسکن کنترل میشود. همچنین خونریزی پس از درمان و در طی 7 الی 10 روز به خصوص با دفع بافت هموروئیدی طبیعی است.

از مزیت های رابربند می توانیم به این موارد اشاره کنیم :

-      درمان سریع و فوری

-      سرپایی و بدون نیاز به بستری در بیمارستان

-      هزینه مناسب

-      ایمن

از معایب و عوارض رابربند می توانیم به این موارد اشاره کنیم :

-      تنها مناسب درمان بواسیر داخلی

-      درد

-      احتمال عفونت

-      ممکن است رابربند درمان قطعی نباشد و بیماری عود کند.

اسکلروتراپی

تزریق یا اسکلروتراپی دیگر روش سریع و فوری و نیز سرپایی درمان این بیماری است. عملکرد این روش نیز همانند رابربند قطع جریان خونرسانی به بافت متورم است. با این تفاوت که این بار ماده ای مخصوص به نام اسکلروزان مستقیماً به بافت تزریق می شود تا با ایجاد چسبندگی در آن، دیواره سیاهرگ متورم شده و گردش خون در یافت متوقف شود.

البته این درمان برای هموروئید های پیشرفت نکرده مناسب است و در همه موارد درمان قطعی نخواهد بود. بهتر است در این مورد پزشک تصمیم نهایی را بگیرید. از مزیت های اسکلروتراپی می توانیم به این موارد اشاره کنیم :

-  درمان سرپایی و بدون نیاز به بستری شدن در بیمارستان

-  هزینه مناسب

-  بدون نیاز به دوره نقاهت

-درمان ایمن و بدون خطر

- مناسب برای انواع بواسیر داخلی و خارجی

-   بدون خطر عفونت

از معایب و عوارض اسکلروتراپی می توانیم به این موارد اشاره کنیم :

-    درد از موضع تزریق

-    سر درد

-   لخته شدن خون

-  با احتمال عود مجدد

درمان خانگی

درمان خانگی هموروئید مجموعه ای از روشها است که می تواند موقتاً در تسکین علائم بیماری کمک کرده و حتی اگر به درمان بیماری کمک نکند، دست کم فرآیند پیشرفت بیماری را کندتر خواهد نمود. درمان خانگی را نمی توان به درمان قطعی و تضمینی معرفی نمود، اما در برخی موارد می تواند به بهبود علائم بیماری کمک نماید. برخی روشهای خانگی برای درمان این بیماری به این شرح است:

- نشستن در آبگرم: روشی برای تسکین درد و التهاب است که برای انجام آن نیاز به یک وان آب گرم و یا لگن دارید؛ تا با نشستن در آن به مدت 20 دقیقه بتوانید به تسکین علائم خود کمک کنید.

- رژیم غذایی سرشار از فیبر : افزودن فیبر به رژیم غذایی به عنوان یک ماده مغذی مفید و مورد نیاز برای بدن، می تواند عملکرد روده را به حالت طبیعی برگرداند. این ماده حجم مدفوع را افزایش داده و به سرعت یبوست را درمان می کند در نتیجه از وارد آمدن فشار به مقعد جلوگیری می شود. فیبر مورد نیاز برای هر فرد متفاوت است اما بهتر است این میزان مابین، 25 گرم الی 30 گرم فیبر باشد. بهتر است فیبر به تدریج به رژیم غذایی افزوده شود، زیرا در غیر این صورت احتمال دارد، فرد دچار اسهال شود.

-  نوشیدن آب : مصرف آب کافی با نرم نمودن مدفوع به درمان یبوست کمک می کند. نوشیدن 8 لیوان آب در طول روز الزامی است.

-  ورزش : ورزش برای درمان همه بیماری ها مفید است. ورزش روزانه گردش خون را افزایش و با بهبود عملکرد روده به درمان یبوست و هموروئید کمک می کند. لازم است هر فرد حداقل روزانه به مدت 30 دقیقه ورزش نماید. در ضمن بهتر است، بیماران از ورزش های سبک تر مانند پیاده روی شروع نمایند.

- کمپرس یخ : استفاده از سرما در کاهش سریع درد مفید است. برای تهیه کمپرس سرد می توانید چند تکه یخ را درون پلاستیک قرار داده و بر روی موضع استعمال نمایید. معمولاً در طی 10 دقیقه درد تسکین می یابد.

برای افزایش سرعت بهبودی و جلوگیری از عود مجدد بیماری نکات زیر را در نظر داشته باشید:

- از پوشیدن لباس هایی با الیاف مصنوعی و تنگ خودداری نمایید.

- بهداشت مقعد را رعایت نمایید و پس از هر بار دفع پس از شستشو ناحیه مقعد را شسته و خشک کنید. اما از زیاده

روی در شستشو پرهیز کنید.

-  از مصرف شوینده های عطری و یا دستمال توالت های معطر خود داری کنید.

-  استعمال سیگار و الکل را قطع و یا به حداقل کاهش دهید.

- برای نشستن از بالش های نرم، دوناتی شکل کمک بگیرید.

-  از ایستادن یا نشستن به مدت طولانی اجتناب نمایید.

-  مصرف غذاهای تند و آماده را کاهش دهید.

-  از زور زدن در توالت یا به تاخیر انداختن دفع بپرهیزید.

منبع : https://www.ilna.news/%D8%A8%D8%AE%D8%B4-%D8%A8%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7-206/869837-%D9%84%D9%86%DA%AF%D8%B1%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%B1%DB%8C%D8%B9-%D9%81%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%AF-%D8%A8%D9%88%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%B1

هموروئید یا بواسیر خارجی چیست و بررسی بهترین روشهای درمان

بیماری هموروئید یا بواسیر خارجی یکی از انواع این بیماری است. به طور کلی بواسیر به واریسی شدن یا گشاد شدن سیاهرگ های مقعد گفته می شود. در صورتی که این سیاهرگ ها داخل کانال مقعد باشند، هموروئید داخلی و در صورتی که سیاهرگ های خارج از مقعد دچار التهاب و تورم شوند، بواسیر خارجی است.

 

 

 

در بواسیر خارجی توده ای برآمده بر روی مقعد ایجاد می شود. این توده بر خلاف هموروئید داخلی، به شدت دردناک و خارش دار است. در صورتی که در توده لخته خون تجمع کند، بواسیر ترومبوزه است و نیاز به درمان فوری دارد.

بررسی روش های درمان

پزشکان بر این عقیده اند که باید برای درمان تمامی بیماری ها از روشهای با کمترین آسیب بهره برد، و غالباً جراحی به عنوان آخرین گزینه انتخاب شود. زیرا جراحی شاید به ظاهر بیماری حال حاضر را رفع کند، ولی نتایج  تحقیقات NCBI به اثبات رسانده است که عوارض بعد از جراحی به خصوص تزریق داروهای بیهوشی بیشتر از خود بیماری است. این عوامل موجب شده، روشهای جراحی منسوخ و روش های نوین جایگزین آن شوند. ما نیز در این مقاله سعی کردیم به روشهای بپردازیم که بدون جراحی و با کمترین میزان آسیب بواسیر خارجی را درمان نمایند. این روشها عبارتند از :

درمان بیرون زدگی بواسیر یا هموروئید با اشعه لیزر

درمان هموروئید خارجی با لیزر جدیدترین و بهترین روش درمان این بواسیر است که حاصل سال ها تحقیق و آزمایش است. این روش درمان چند سالی می شود که جایگزین جراحی شده و توانسته رضایت بیماران را به بهترین نحو جلب نماید.

برای درمان قطعی بواسیر لازم است، سیاهرگ آسیب دیده به طور کامل حذف شود. در گذشته با استفاده از جراحی این ناحیه متورم برداشته می شد. اما این بار با استفاده از اشعه قدرت مند لیزر این توده متورم بدون آسیب و بدون خونریزی خارج می کنند. لیزر همزمان با برش خروجی اعصاب و رگ های آسیب دیده را مسدود می کند تا از خونریزی و درد شدید جلوگیری شود. مهمترین مزیت های درمان بواسیر بدون جراحی و با لیزر به این شرح است:

  • این درمان بدون عوارض است. زیرا دستگاه لیزر فاقد بخار و یا دود است.

  • این درمان قطعی است زیرا تمام نواحی آسیب دیده برطرف می شود. ( البته به شرطی که بیمار نکات پیشگیرانه را رعایت و سبک زندگی خود را تغییر دهد.)

  • لیزر درد و خونریزی به دنبال ندارد.

  • این درمان سرپایی و در کمتری از یک ساعت انجام شده و بر خلاف جراحی های سنگین، نیازی به بستری در بیمارستان ندارد.

  • درمان با لیزر هزینه ای مناسب تر داشته و شما تنها با یکبار پرداخت هزینه برای همیشه از شر این عارضه خلاص می شوید.

  • لیزر بدون خطر آسیب به اسفنکتر مقعد و یا بی اختیاری انجام می شود.

  • پس از انجام لیزر بر خلاف جراحی اسکار (جای زخم) کمتری به جای می ماند و خانم ها می توانند از این بابت آسوده تر باشند.

  • لیزر موضع را ضدعفونی کرده و خطر عفونت را کاهش می دهد.

روش های درمان در خانه

درمان خانگی یکی از روش های محبوب بیماران برای درمان بواسیر خارجی بدون جراحی است. اگر علائم شما به تازگی شروع شده و خفیف است، شاید این درمان بتواند به شما در مراحل ابتدایی کمک کند. اما در حالت کلی نمی توان درمان خانگی هموروئید را به عنوان درمان قطعی معرفی نمود، زیرا تنها نقش تسکین دهندگی داشته و در اغلب بیماران مشاهده شده است که بعد از مدتی بیماری مجدداً عود خواهد نمود.

از آنجایی که مهمترین علت در بروز این بیماری یبوست مزمن است، هدف از درمان های خانگی برطرف کردن یبوست است.  انواع روشهای درمان خانگی به این شرح است:

  • مصرف فیبر :  فیبر ماده ای مفید و مغذی در انواع میوه ها و سبزیجات است که در بدن انسان ها قابل هضم و جذب نیست، در نتیجه در روده تجمع می کند. دریافت فیبر کافی با افزایش حجم مدفوع و درمان یبوست، به بهبود این بیماری کمک می کند.

  • نوشیدن آب : نوشیدن آب و مایعات از طریق نرم نمودن مدفوع در بهبود یبوست و هموروئید موثر است. حداقل روزانه 8 لیوان آب و مایعات بنوشید.

  • کمپرس سرد : از آنجایی که آزار دهنده ترین علامت این بیمار درد شدید است، کمپرس سرد می تواند تا حد قابل توجهی  درد این بیماری را تسکین دهد.

  • حمام سیتز : حمام سیتز یا نشیمن روشی برای تسکین درد و التهاب است. برای این منظور نیاز به یک لگن یا وان آب داغ است، تا ناحیه کفل و ران ها به طور کامل در آب گرم قرار گیرد. به منظور بازدهی بالاتر می توانید مقداری نمک اپسوم یا جوش شیرین نیز به این آب اضافه کنید.

  • ورزش : ورزش و تحرک می تواند با افزایش فعالیت روده و بهبود گردش خون به درمان یبوست و بواسیر خارجی کمک نماید. بهترین ورزش برای این منظور پیاده روی و زمان مناسب آن حداقل 30 دقیقه در طول روز است.

منبع : http://www.rajanews.com/news/333775/%D9%87%D9%85%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%A6%DB%8C%D8%AF-%DB%8C%D8%A7-%D8%A8%D9%88%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86

بیماری بواسیر یا هموروئید چیست؟

درمان بواسیر با لیزر یکی از روشهای نوین برای درمان این بیماری است که اساس کار آن استفاده از اشعه لیزر برای از بین بردن بافت آسیب دیده است. اما قبل از معرفی بیشتر این روش به معرفی و تشریح بیشتر بیماری می پردازیم، پس ما با همراه باشید:


بیماری بواسیر یا هموروئید چیست؟

بیماری بواسیر یا همان هموروئید شایع تر نوع از بیماری های نشیمنگاهی است که تخمین زده می شود، بیشتر از 75% مردم دنیا در طول زندگی خود برای یکبار هم که شده دچار آن شوند. این بیماری اغلب زنان در سنین باروری و سالمندی، افرادی با اضافه وزن و افراد سیگار را تحت تاثیر قرار میدهد.


هموروئید به واریسی شدن یا گشاد شدن، سیاهرگ در کانال مقعد و یا خارج از آن گفته میشود. در صورتی که سیاهرگ ها داخل کانال مقعد باشند، بواسیر داخلی و در صورتی که در خارج از آن قرار دارند، بواسیر خارجی است.  این بیماری در اثر اعمال فشار زیاد به مقعد ایجاد می شود و مهمترین علت های آن پس از یبوست مزمن، زایمان؛ بارداری و اضافه وزن است.


از نشانه های این بیماری می توانیم به این موارد اشاره کنیم :

درد شدید به خصوص در بواسیر خارجی

خونریزی از مقعد یا مشاهده خون بر روی مدفوع

لمس زائده بیرون زدن از مقعد یا متورم شدن اطراف مقعد

خارش

احساس پر بودن مقعد و نیاز مداوم به دفع (در بواسیر داخلی)

درمان بواسیر با لیزر


خوشبختانه بیماری شایع هموروئید قابل درمان است و روشهای مختلفی نیز برای درمان آن وجود دارد. برای درمان این بیماری می بایست بافت متورم شده و یا زائده ایجاد شده به طور کامل از مقعد خارج شود. زیرا رگ آسیب دیده با هیچ درمانی قابل رفع و بازگشت به حالت اولیه نیست و قطع زائده ایجاد شده تنها راهکار قطعی است.


در گذشته این این بیماری با استفاده از عمل جراحی و در بیمارستان از بین می رفت. اما در حال حاضر روش نوین لیزری جایگزین شده است.


در این روش با استفاده از لیزر، بافت ایجاد شده را از محل جدا می کنند. همزمان با برش بافت، لیزر نواحی اطراف هموروئید و اعصاب آن را ترمیم می نماید. در واقع خروجی اعصاب و عروق آسیب دیده حین عمل ترمیم شده و این باعث درد و خونریزی نمی شود.

درمان لیزری روشی نوین و بدون عارضه است که در طی آن هیچ نوع خطری از جمله سوختگی بیمار را تهدید نمی کند. زیرا دستگاه لیزر بدون دود است. این درمان به جز تحریک جزئی و مقدار کمی خونریزی عارضه بعدی دیگری را موجب نمی شود.


انواع لیزر

لیزر IRC یا مادون قرمز : این نوع لیزر اغلب برای درمان بواسیر های داخلی درجه یک و دو که هنوز بیماری پیشرفت چندانی نکرده کاربرد دارد. برای این منظور برای حدود یک دقیقه لیزر بر روی بافت آسیب دیده تابیده می شود تا با انقباض و انبساط جریان خون رسانی به بافت متوقف شود و بعد از مدتی زائده ایجاد شده از بین برود.


لیزر CO2 : این نوع لیزر در مورد هموروئید های پیشرفته داخلی و خارجی به کار می رود.. این اشعه قدرت مند بافت یا زائده ایجاد شده را قطع می کند. همچنین همان طور که توضیح دادیم بافت را ترمیم کرده و از درد یا خونریزی ممانعت به عمل می آید.


مزایای درمان لیزری هموروئید

درمان لیزری چند سالی است که به عنوان بهترین روش درمان این بیماری شناخته شده و مورد توجه بیماران قرار گرفته است. از مزایای این درمان می توانیم به این موارد اشاره کنیم:


درمان هموروئید با لیزر بر خلاف جراحی سنتی، در مطب پزشک و بدون نیاز به بستری شدن در بیمارستان انجام می شود. پس درمانی سرپایی است.


لیزر در کمتر از یک ساعت انجام می شود.


لیزر درد و خونریزی ندارد


پس از درمان نیز بیمار خونریزی چندانی نخواهد داشت.


این درمان نیازی به پانسمان، تامپون و ... ندارد.


لیزر موضع را ضدعفونی نموده پس احتمال عفونت وجود ندارد.


این درمان بر خلاف عمل جراحی جای زخم و یا اسکار آزار دهنده ای به جای نمی گذارد.

این روش درمان قطعی است و چون مقدار بیشتر بافت هموروئید برداشت می شود، احتمال عود مجدد بیماری وجود ندارد.


این درمان از هزینه مناسبی برخوردار است.


لیزر سرعت بهبودی پس از درمان را افزایش داده و  بیماری در مدت زمان کوتاهی بهبود می یابد.

برای مطالعه ادامه مطلب بر روی لینک زیر کلیک کنید.

http://www.jahannews.com/news/716831

7 راه و روش درمان سریع، قطعی و فوری بواسیر(هموروئید)


امروزه عادت های بد غذایی موجب شده بیماری های سختی در انسان ها پدیدار شود که هنوز هم به صورت کاملا دقیق نمی توان در مورد منشا ای بیماری صحبت کرد، اما مسئله درمان است. مواردی که میتوان آنها را با درمان های خانگی برطرف کرد و بیماری هایی که چند سطح دارند، یعنی در وضعیت حاد شما نیاز به جراحی و... خواهید داشت.

شاید تا به حال در مورد بواسیر یا هموروئید زیاد شنیده باشید، بیماری که این روز ها به شدت در میان حتی جوانان نیز دیده می شود. در گذشته با توجه به عدم فعالیت صحیح، مواردی چون کولیت و کرون می توانستیم این بیماری در در سنین بالاتر از پنجاه سال مشاهده کنیم.

https://backority.ir/images/597471.jpg

اما در حال حاضر سن این بیماری حتی به زیر بیست سال نیز رسیده است. مسئله این است که بیماری هایی که از این گونه هستند سبب بروز مشکلات حاد تر و خطرناک تر می شوند.

برای این منظور عملکرد روده باید به خوبی بررسی شود؛ از تست های تنفسی و همینطور انواع آزمایشی های مدفوع برای درمان بیماری های مربوط به روده استفاده می کنند. متاسفانه درمان بیشتر این بیماری ها مدت زمان زیادی به طول می انجامد.

علل ایجاد بواسیر

می توان گفت که بیش از هفتاد و پنج درصد مردم در طول زندگی شان حداقل یک مرتبه این مشکل را تجربه می کنند، انسداد روده و عدم استفاده از انواع فیبر های غذایی سبب اختلال در عملکرد اعضای حیاتی بدن می شود. بواسیر می تواند هم از نوع داخلی و هم خارجی باشد؛ موضوع این است که بسیاری از افراد گاهی دچار خارش شدید در ناحیه مقعد می شوند و این را در دراز مدت میتوان یکی از نشانه های درگیر شدن فرد در آینده با بواسیر به شمار آورد.

اگر بخواهیم در مورد دلایل مبتلا شدن به بواسیر توضیحاتی به شما عزیزان شرح دهیم باید گفت که: فشار وارده بر مقعد در حین دفع مدفوع یکی از عوامل اصلی در بروز این بیماری است، اگر مدت زمان دفع به بیش از پنج دقیقه برسد، احتمالا در آینده ای خیلی زود با این مشکل مواجه خواهید شد، مورد بعدی مصرف کم آب است.

بسیاری از ما در طول روز بار ها به سراغ لیوان می رویم و آب مصرف می کنیم، به همین اندازه که برای ما یک امر بدیهی و آسان است. بسیاری امکان نوشیدن آب ندارند.

یعنی این می تواند نشان یک نقص در عملکرد بدن انسان باشد، ما در طول روز به چند لیتر آب نیاز داریم.

علائم هموروئید در افراد مختلف

چاقی بیش از حد نیز یکی دیگر از دلایل مبتلا شدن به این بیماری است، بیماری که امروزه در مورد آن زیاد می شنویم، زیاد مشاهده اش می کنیم و حتی وقتی در حال خواندن متن هستیم هم نمی خواهیم این موضوع را قبول کنیم. چاقی و وزن بالا می تواند فشار وارده بر بخش پایینی بدن و روده ها را بیشتر کند، رگ های خونی تحت فشار قرار گرفته و در نتیجه فرد در هنگام دفع مدفوع دچار خونریزی می شود که نشان از یک مشکل حاد در بدن است.

اما اصلی ترین دلیل برنامه های غذایی نامنظم و فاقد فیبر است. درد و ناراحتی در ناحیه مقعد به همراه تورم، توده و برآمدگی های دردناک و حساس و همینطور خونریزی بدون درد از جمله مواردی هستند که نشان می دهند بدن فعالیت درستی نداشته و خبری از فیبر های مفید نخواهد بود.

https://backority.ir/images/371632.jpg

در ادامه بیشتر در مورد درمان بیماری به شما عزیزان توضیح می دهیم، امیدواریم که با رعایت بهداشت غذایی و همینطور تغذیه بیشتر از فیبر زود تر از این مهلکه نجات یابید.

راه های درمان سریع هموروئید

در ادامه به معرفی چند راهکار برای درمان سریع، قطعی و فوری بیماری بواسیر یا هموروئید می پردازیم:

آلوئه ورا

آلوئه ورا گیاهی با خواص درمانی بیشمار است و احتمالا می دانید که برای رهایی از انواع مشکلات پوستی و نیز خشکی موی سر استفاده می شود، البته بسیاری در هنگام استفاده از آن با حساسیت روبرو می شوند که این مسئله را پیش از هر کاری باید چک کنید. ژل های آلوئه ورا در داروخانه ها و عطاری ها به صورت طبیعی و نیز ارگانیک در دسترس هستند؛ می توان به صورت موضعی از این مواد استفاده نمود که عملکرد شگفت انگیزی خواهد داشت.

وان آب گرم با نمک مخصوص اپسوم در واقع ایده بعدی است که ممکن خواهد بود برای شما سخت و پردردسر باشد اما باید بدانید که از باقی موارد نتایج به مراتب مشهود تری دارد و حتی گاهی توسط پزشکان نیز به شما پیشنهاد می شود. بخصوص این که اگر از عمل های جراحی ترس دارید و یا این که هموروئید بیش از حد غیرعادی نیست. خوش خیم بودن آن می تواند نشانه خوبی برای درمان از این روش باشد.

درمان با لیزر

یکی دیگر از روش هایی که سبب درمان بواسیر می شود، لیزر درمانی است. ، این تکنیک توسط اشعه مادون قرمز یا همان IRC انجام شده و در نهایت ممکن است با توجه به حاد بودن نیاز به تکرار داشته باشد، خبری از بیهوشی های سخت برای درمان به روش عمل جراحی نیست و شما می توانید بدون درد خود را از این بیماری سخت خلاص کنید. به همراه این که لیزر بواسیر درناک نیست.

لیزر بواسیر نیاز به بستری ندارد و با این درمان فرد در همان روز می تواند به زندگی خود به صورت عادی ادامه دهد؛ همینطور پس از از لیزر کم ترین آسیب و اختلال در اطراف توده ایجاد می گردد و زخم حاصل از آن نیز نسبت به عمل جراحی در کم ترین زمان ممکن درمان می گردد.

پماد آنتی هموروئید

روش بعدی استفاده از پماد های دارای هیدروکورتیزون است که در داروخانه ها حتی بدون نسخه نیز عرضه می شوند و روند درمان شما را سریع تر خواهند کرد؛ پیشنهاد ما این است که از این مواد به صورت مکمل در کنار دیگر روش های درمانی استفاده کنید که نتایج شگفت انگیزی می گیرید.

برای مطالعه دیگر روشهای درمان به سایت آسمونی مراجعه نمایید.