7 راه و روش درمان سریع، قطعی و فوری بواسیر(هموروئید)


امروزه عادت های بد غذایی موجب شده بیماری های سختی در انسان ها پدیدار شود که هنوز هم به صورت کاملا دقیق نمی توان در مورد منشا ای بیماری صحبت کرد، اما مسئله درمان است. مواردی که میتوان آنها را با درمان های خانگی برطرف کرد و بیماری هایی که چند سطح دارند، یعنی در وضعیت حاد شما نیاز به جراحی و... خواهید داشت.

شاید تا به حال در مورد بواسیر یا هموروئید زیاد شنیده باشید، بیماری که این روز ها به شدت در میان حتی جوانان نیز دیده می شود. در گذشته با توجه به عدم فعالیت صحیح، مواردی چون کولیت و کرون می توانستیم این بیماری در در سنین بالاتر از پنجاه سال مشاهده کنیم.

https://backority.ir/images/597471.jpg

اما در حال حاضر سن این بیماری حتی به زیر بیست سال نیز رسیده است. مسئله این است که بیماری هایی که از این گونه هستند سبب بروز مشکلات حاد تر و خطرناک تر می شوند.

برای این منظور عملکرد روده باید به خوبی بررسی شود؛ از تست های تنفسی و همینطور انواع آزمایشی های مدفوع برای درمان بیماری های مربوط به روده استفاده می کنند. متاسفانه درمان بیشتر این بیماری ها مدت زمان زیادی به طول می انجامد.

علل ایجاد بواسیر

می توان گفت که بیش از هفتاد و پنج درصد مردم در طول زندگی شان حداقل یک مرتبه این مشکل را تجربه می کنند، انسداد روده و عدم استفاده از انواع فیبر های غذایی سبب اختلال در عملکرد اعضای حیاتی بدن می شود. بواسیر می تواند هم از نوع داخلی و هم خارجی باشد؛ موضوع این است که بسیاری از افراد گاهی دچار خارش شدید در ناحیه مقعد می شوند و این را در دراز مدت میتوان یکی از نشانه های درگیر شدن فرد در آینده با بواسیر به شمار آورد.

اگر بخواهیم در مورد دلایل مبتلا شدن به بواسیر توضیحاتی به شما عزیزان شرح دهیم باید گفت که: فشار وارده بر مقعد در حین دفع مدفوع یکی از عوامل اصلی در بروز این بیماری است، اگر مدت زمان دفع به بیش از پنج دقیقه برسد، احتمالا در آینده ای خیلی زود با این مشکل مواجه خواهید شد، مورد بعدی مصرف کم آب است.

بسیاری از ما در طول روز بار ها به سراغ لیوان می رویم و آب مصرف می کنیم، به همین اندازه که برای ما یک امر بدیهی و آسان است. بسیاری امکان نوشیدن آب ندارند.

یعنی این می تواند نشان یک نقص در عملکرد بدن انسان باشد، ما در طول روز به چند لیتر آب نیاز داریم.

علائم هموروئید در افراد مختلف

چاقی بیش از حد نیز یکی دیگر از دلایل مبتلا شدن به این بیماری است، بیماری که امروزه در مورد آن زیاد می شنویم، زیاد مشاهده اش می کنیم و حتی وقتی در حال خواندن متن هستیم هم نمی خواهیم این موضوع را قبول کنیم. چاقی و وزن بالا می تواند فشار وارده بر بخش پایینی بدن و روده ها را بیشتر کند، رگ های خونی تحت فشار قرار گرفته و در نتیجه فرد در هنگام دفع مدفوع دچار خونریزی می شود که نشان از یک مشکل حاد در بدن است.

اما اصلی ترین دلیل برنامه های غذایی نامنظم و فاقد فیبر است. درد و ناراحتی در ناحیه مقعد به همراه تورم، توده و برآمدگی های دردناک و حساس و همینطور خونریزی بدون درد از جمله مواردی هستند که نشان می دهند بدن فعالیت درستی نداشته و خبری از فیبر های مفید نخواهد بود.

https://backority.ir/images/371632.jpg

در ادامه بیشتر در مورد درمان بیماری به شما عزیزان توضیح می دهیم، امیدواریم که با رعایت بهداشت غذایی و همینطور تغذیه بیشتر از فیبر زود تر از این مهلکه نجات یابید.

راه های درمان سریع هموروئید

در ادامه به معرفی چند راهکار برای درمان سریع، قطعی و فوری بیماری بواسیر یا هموروئید می پردازیم:

آلوئه ورا

آلوئه ورا گیاهی با خواص درمانی بیشمار است و احتمالا می دانید که برای رهایی از انواع مشکلات پوستی و نیز خشکی موی سر استفاده می شود، البته بسیاری در هنگام استفاده از آن با حساسیت روبرو می شوند که این مسئله را پیش از هر کاری باید چک کنید. ژل های آلوئه ورا در داروخانه ها و عطاری ها به صورت طبیعی و نیز ارگانیک در دسترس هستند؛ می توان به صورت موضعی از این مواد استفاده نمود که عملکرد شگفت انگیزی خواهد داشت.

وان آب گرم با نمک مخصوص اپسوم در واقع ایده بعدی است که ممکن خواهد بود برای شما سخت و پردردسر باشد اما باید بدانید که از باقی موارد نتایج به مراتب مشهود تری دارد و حتی گاهی توسط پزشکان نیز به شما پیشنهاد می شود. بخصوص این که اگر از عمل های جراحی ترس دارید و یا این که هموروئید بیش از حد غیرعادی نیست. خوش خیم بودن آن می تواند نشانه خوبی برای درمان از این روش باشد.

درمان با لیزر

یکی دیگر از روش هایی که سبب درمان بواسیر می شود، لیزر درمانی است. ، این تکنیک توسط اشعه مادون قرمز یا همان IRC انجام شده و در نهایت ممکن است با توجه به حاد بودن نیاز به تکرار داشته باشد، خبری از بیهوشی های سخت برای درمان به روش عمل جراحی نیست و شما می توانید بدون درد خود را از این بیماری سخت خلاص کنید. به همراه این که لیزر بواسیر درناک نیست.

لیزر بواسیر نیاز به بستری ندارد و با این درمان فرد در همان روز می تواند به زندگی خود به صورت عادی ادامه دهد؛ همینطور پس از از لیزر کم ترین آسیب و اختلال در اطراف توده ایجاد می گردد و زخم حاصل از آن نیز نسبت به عمل جراحی در کم ترین زمان ممکن درمان می گردد.

پماد آنتی هموروئید

روش بعدی استفاده از پماد های دارای هیدروکورتیزون است که در داروخانه ها حتی بدون نسخه نیز عرضه می شوند و روند درمان شما را سریع تر خواهند کرد؛ پیشنهاد ما این است که از این مواد به صورت مکمل در کنار دیگر روش های درمانی استفاده کنید که نتایج شگفت انگیزی می گیرید.

برای مطالعه دیگر روشهای درمان به سایت آسمونی مراجعه نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.