آیا پوست حساس تنها یک افسانه است؟



آیا پوست شما حساس به نظر می رسد؟ بسیاری از افراد می گویند که پوست حساسی دارند، اما تعریف این وضعیت کار ساده ای نیست.

دلیل آن این است که پوست حساس یک اصطلاح گیرنده است و یک وضعیت بهداشتی نیست. ممکن است در بعضی اوقات مشکلی نداشته باشید و یا اینکه علائم متفاوتی را تجربه کنید.

آنی چیو ، پزشک متخصص پوست می گوید: "به طور معمول ، این افراد دارای پوستی هستند که آسانتر تحریک و ملتهب شده، و می تواند دچار قرمزی، خارش و یا سوزش شود."

اما بسیاری از افرادی که می گویند پوست حساس دارند علائم قابل توجهی مانند بثورات یا پوسته پوسته شدن ندارند. این تا حدی به این دلیل است که علائم پوست حساس برای همه افراد یکسان نیست. ممکن است پوست شما نسبت به یک محصول واکنش نشان دهد در حالی که فرد دیگری با پوست حساس چنین واکنشی نداشته باشد. بنابراین دانستن اینکه چه چیزی اتفاق می افتد، برای پزشک دشوار است.

درماتیت تماسی

افرادی که پوست حساس دارند، اغلب درماتیت تماسی دارند. ممکن است پوست شما به مواد آرایش، مواد شیمیایی، عرق، آفتاب بیش از حد یا لباسهای تنگ واکنش نشان دهد. ممکن است فکر کنید به این موارد حساسیت دارید ، اما درماتیت همان حساسیت پوستی نیست.

پوست حساس بیشتر به پوستهایی ملتهب گفته میشود که نسبت به مواد خاص یا محصولات خاص واکنش نشان می دهند. واکنشهای حساسیت پوستی برای هر کسی ممکن است اتفاق بیفتد، نه فقط کسی که دارای پوست حساس است. " نمونه بارز واکنش به پیچک سمی است. این یک واکنش آلرژیک واقعی است. فرقی نمی کند پوست حساس ، روغنی یا ترکیبی داشته باشید. این فقط یک واکنش آلرژیک در پوست است. "

اگر احساس می کنید پوست در برابر مواجهه با مواد خاص حساس است، پزشک می تواند آزمایش مواد شیمیایی مختلف یا محصولات طبیعی مشخص کند که چیزی باعث واکنش پوستی می شود؟

اغلب مشکل خشکی پوست ناشی از هوای گرم یا سرد یا رطوبت کم هوا است. اگر از بسیاری از محصولات مراقبت از پوست برای درمان خشکی پوست استفاده می کنید ، ممکن است به یکی از این موارد نیز واکنش نشان دهید.

سرنخ های سخت برای پیدا کردن

چرا برخی هنوز فکر می کنند که پوست حساس یک افسانه است؟ حتی اگر پوست شما بسیار حساس به نظر می رسد، ممکن است علائم یا علائم واضحی از بیماری های پوستی نداشته باشید که در آزمایشات نشان داده شوند.

می توانید به پزشک خود بگویید که هنگام استفاده از نوع خاصی مواد آرایشی یا صابون، پوست دچار لکه ، سوزش و یا خارش شده است. اما ممکن است حتی بعد از تست نیز پوست شما، قرمز، متورم یا پوسته پوسته نشود.

خانم ها بیشتر از آقایان از پوست حساس شکایت می کنند، اما مطالعات تست پچ نشان می دهد که واکنش های پوستی برای مردان و زنان یکسان است.

پوست شما سدی برای محافظت است. لایه بیرونی پوست به حفظ رطوبت کمک می کند. ممکن است پوست حساس قابلیت نفوذ بیشتری نسبت به پوست طبیعی داشته باشد. این بدان معناست که به عنوان مانع عمل نکرده و زودتر تحریک میشود.

چیو می گوید: "افراد دارای پوست حساس معمولاً موانع پوستی کمتری علل ژنتیکی، خشکی یا التهاب ناشی از اگزما دارند."

در واقع ممکن است که پوست شما سرامید کافی نداشته باشد. این اسیدهای چرب به پوست شما کمک می کنند تا به عنوان یک لایه محافظ عمل کند. افرادی که سطح سرامید کمتری دارند، معمولاً واکنش پوستی حساس تری دارند.

همچنین پوست می تواند به آنچه در زندگی شما روی می دهد، پاسخ می دهد. افرادی که پوست حساس دارند اغلب استرس ، اضطراب یا تنش بیشتری نیز تجربه می کنند. پوست شما استرس اضافی را حس می کند و نسبت به آن واکنش نشان می دهد.

چیو می گوید یکی از راه های جلوگیری از شعله ور شدن این است که بفهمید چه چیزی پوست شما را آزار می دهد و آن را از حالت معمول خارج می کند.

مراقب مواد تشکیل دهنده موجود در صابون، شامپو و فرآورده های بدون نسخه پوست باشید که ممکن است عامل مشکلات پوستی شما باشد.

منبع : وبلاگ medical

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.