شیشه رنگی های رنگارنگ

شیشه رنگی شفاف معمولی شیشه های هستند که Soda-Lime به نظر می رسد به چشم غیر مسلح بی رنگ می باشند. هنگامی که آن نازک است، به خاطر ناخالصی اکسید آهن تولید یک رنگ سبز آشکار می کند که در قطعات ضخیم می توان آنها را با کمک ابزارهای علمی دید. تعدادی از مواد افزودنی به منظور کاهش رنگ سبز استفاده می شود ، به ویژه اگر شیشه رنگی که باید برای ساده پنجره های شیشه رنگی ، به جای پنجره های شیشه رنگی رنگ آمیزی استفاده شود. مواد افزودنی رنگ سبز آنها را کاهش می دهد که شامل دی اکسید منگنز که به تولید پرمنگنات سدیم می گردد، و ممکن است در رنگ کم نتیجه رنگ بنفش بدهد، این از ویژگی های شیشه رنگی در خانه های قدیمی تر در انگلستان، ایالات متحده است. سلنیوم نیز برای همان هدف استفاده می شود.
شیشه رنگی سبز که سبز بسیار کم رنگ معمولی شیشه ای شفاف است، سبزی عمیق تر را می توان با افزودن بر این از آهن (II) اکسید که در نتیجه در یک لیوان سبز مایل به آبی به دست آورد. همراه با Chromium آن شیشه رنگی از یک رنگ سبز غنی تر، به نوعی از شیشه برای ساخت بطری های نوشیدنی می دهد. افزون بر این از کروم بازده شیشه رنگی سبز تیره به دست می آید. همراه با اکسید قلع و آرسنیک بازده شیشه رنگی زمرد سبز حاصل می شود.
  شیشه رنگی آبی رنگ
در قرون وسطی، شیشه رنگی آبی رنگ با اضافه کردن کبالت، که در غلظت ۰٫۰۲۵ تا ۰٫۱٪ در شیشه های Soda-Lime دستیابی به ویژگی درخشان آبی شارتر کلیسای جامع ساخته شده است.

علاوه بر این از گوگرد به عینک بوروسیلیکات غنی بور گویا رنگ آبی است.
علاوه بر این از اکسید مس در ۲-۳٪ تولید رنگ فیروزه ای.
علاوه بر این از نیکل، در غلظت های مختلف، تولید آبی، بنفش، و یا شیشه ای سیاه و سفید.
شیشه رنگی قرمز
طلا فلزی، در غلظت های بسیار کوچک (در حدود ۰٫۰۰۱٪)، تولید یاقوت رنگ شیشه ای غنی (“طلا روبی”)؛ در غلظت های پایین تر آن را به تولید قرمز کمتر شدید، اغلب به عنوان “قره قاط شیشه رنگی” به بازار عرضه شده. رنگ توسط اندازه و پراکندگی ذرات طلا ایجاد می شود. روبی شیشه رنگی طلا معمولا از شیشه ساخته شده با قلع سرب اضافه شده است.
مس فلزی خالص تولید قرمز، شیشه رنگی مات بسیار تاریک است. شیشه رنگی در این روش ایجاد شده است به طور کلی “فلش” (شیشه های چند لایه) به دست آمده بود. این گسترده در اواخر قرن ۲۰th 19th و اوایل استفاده شد و مورد بهره برداری قرار برای جلوه های تزئینی که می تواند توسط سنباده و حکاکی به دست آورد.
سلنیوم یک عامل مهم را به صورتی و شیشه رنگی قرمز است. هنگامی که همراه با سولفید کادمیوم استفاده می شود، منجر به یک رنگ درخشان قرمز شناخته شده به عنوان “سلنیوم روبی” می گردد.
شیشه رنگی های زرد
ترکیبات نقره (به ویژه نیترات نقره) استفاده می شود به عنوان لکه اعمال شده به سطح شیشه و اخراج می شوند. آنها می توانند طیف وسیعی از رنگ از نارنجی-قرمز به زرد تولید کنند. راه شیشه رنگی گرم و سرد است می توانید به طور قابل توجهی رنگ تولید شده توسط این ترکیبات تاثیر می گذارد. شیمی درگیر پیچیده و به خوبی درک نشده است.
علاوه بر این از گوگرد، همراه با نمک کربن و آهن است، مورد استفاده به شکل polysulphides آهن و تولید شیشه کهربا اعم از زرد تا تقریبا سیاه. با کلسیم بازده رنگ زرد عمیق.
اضافه کردن تیتانیوم تولید شیشه رنگی زرد مایل به قهوه ای است. تیتانیوم است که به ندرت خود را در آن استفاده می شود و در اغلب موارد به کار به تشدید و روشن دیگر مواد افزودنی.
کادمیوم با نتایج گوگرد در رنگ زرد عمیق، اغلب در لعاب استفاده می شود. با این حال، کادمیوم سمی است.
اورانیوم (۰٫۱ تا ۲٪) می تواند اضافه شود به شیشه رنگی زرد یا سبز فلورسنت. شیشه رنگی اورانیوم معمولا به قدری رادیو اکتیو دارد که خطرناک باشد، اما اگر به صورت پودر، مانند پرداخت با کاغذ سنباده، و استنشاق می توان آن را سرطان زا است. هنگامی که با شیشه ای سرب با نسبت بسیار بالایی از سرب استفاده می شود، آن را به تولید رنگ قرمز عمیق است.
شیشه رنگی ارغوانی
علاوه بر این از منگنز شکل و به رنگ یاقوت. منگنز یکی از قدیمی ترین مواد افزودنی شیشه رنگی، شیشه ای و منگنز بنفش شده است از سال تاریخ اولیه مصر استفاده می شود.
نیکل، بسته به غلظت، تولید آبی، بنفش و یا، و یا حتی شیشه رنگی سیاه و سفید. کریستال سرب با نیکل اضافه بدست می آورد یک متمایل به رنگ ارغوانی.
شیشه رنگی سفید
اکسید قلع با آنتیموان و آرسنیک اکسید تولید شیشه سفید مات، برای اولین بار در ونیز مورد استفاده برای تولید یک پرسلن تقلید. شیشه رنگی سفید گسترده توسط لوئیس کامفورت تیفانی برای ایجاد یک طیف وسیعی از شیری رنگ، لکه لکه و عینک رگه مورد استفاده قرار گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.