تابلو سازی


طراحی گرافیک محیطی از یک طرف با علوم انسانی و اجتماعی مانند شهرسازی، ارتباطات، جامعه شناسی و غیره در ارتباط است و از آنها تعاریف و رویکردهای خود را برای عملیای شدن در اجتماع و رابطه با ساکنان شهر اتخاد می کند و از طرفی با صنعت تابلو سازی که باز ارتباط مستقیمی با ساکنان شهرها دارد مرتبط می باشد و در حالت کلی یکی از رکنهای زندگی اجتماعی شمرده می‌شود. طراحی گرافیک محیطی، اصطلاحی کلی و غیر فنی در مورد گونه های مولفه های گوناگون دیداری و نوشتاری است که با هدف های متفاوت کمی و کیفی، طراحی، گزینش و یا حتی حذف شده و بعد در محیطهای بیرونی و درونی استفاده شده مربوط است.

طراحی گرافیک محیطی رابطه ای مستقیم با هنرهای تجسمی و طراحی شهری، فاکتورها و ابزارهای گوناگونی را به کمک می گیرد تا توجه بینندگان مورد نظرش را جلب نماید و به دنیال آن به خواسته خودش دست یابد. از اصلی ترین هدف های کلی طراحی گرافیک محیطی عواملی چون راحت کردن ارتباط، فهم محیط، به وجود آوردن هویت دیداری، به وجود آوردن محیطی زیبا اشاره نمود .  


صنعت و شغل تابلو سازی و خدمات تابلو سازی اثر مهمی که نقش و طرح های آن با گرافیک محیطی دارد تابلو سازی را که می توان این رابطه را در زیباسازی شهرها و تبلیغات برای همه دید نباید از یاد برد.


تابلو سازی یکی از ابزارهای ارتباط دیاری می باشد که کاربرد طراحی گرافیک را به طرز روشنی به صورت کاربردی در محیط ها و شهر ها نشان می دهد. این رابطه به مثابه امکانی برای داده های اطلاعاتی به منزله محتوا ، و همچنین به ابزارهای انتقالی به منزله اجزا محتاج است و این دو در کنار یکدیگر و با هماهنگی که با هم ایجاد می کنند باعث به وجود آمدن ترکیب بندی عالی برای تلقین پیام دیداری می شوند.

داده های اطلاعاتی دربرگیرنده سه مولفه تصویر ، نشانه و نوشته می شوند که این مولفه ها قادرند با همدیگر به منزله یک طرح واحد ، منتق کننده پیام باشند  و یا به صورت متمایز از هم نقش ایفا نمایند. کاربرد آنها به طور ترکیبی یا متمایز ، با توجه به شرایط پیام رسانی در تابلوسازی مهم می گردد. در مکانی احتمال دارد پیام تابلو سازی فقط منوط به تصویر و یا ترکیب با دقت و با مهارت از تصویر و نوشته باشد. هر چند ترکیب تصویر و نوشته نشانگر آن است که طرح گرافیکی از دو فاکتور ارتباطی خیلی متفاوت داراست: یکی نوشته به منزله محل کلمه ها و دیگری تصویر به منزله یک اثر خطی ، چند رنگ ، سه بعدی و یا دارای مفاهیم انتزاعی .


تابلو سازی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.